GP Σάο Πάολο: Άξια νίκη του σταθερού Norris και ο αψεγάδιαστος Verstappen στο βάθρο

Ο Lando Norris φεύγει από το Σάο Πάολο με το απόλυτο των βαθμών, καθώς η pole position και η σταθερότητά του έφεραν δεύτερη διαδοχική νίκη. Ο ταχύτατος Verstappen - που εκκίνησε από το pit lane- τερμάτισε 3ος, καθώς είδε τον αλάνθαστο Antonelli να κρατά τη 2η θέση. Στην 5η θέση τερμάτισε ο πληγωμένος από ποινή Piastri.

Πριν την εκκίνηση…
…ο Bortoleto κρίθηκε από το ιατρικό επιτελείο ικανός να αγωνιστεί, με το σφοδρό ατύχημα χθες ευτυχώς να μην τον έχει επηρεάσει σε βαθμό που να έχει κάποιο πρόβλημα φυσικής κατάστασης.
Λίγες ώρες πριν τον αγώνα, ένα ψιλόβροχο κατέκλυσε την πίστα του Interlagos, αλλά όταν ήρθε η ώρα της εκκίνησης οι συνθήκες χαρακτηρίζονταν από έναν μουντό ουρανό που μπορεί να έκρυβε εκπλήξεις.
Από τη σκοπιά των ελαστικών…
…η ποικιλία που υπήρχε χθες στο Sprint υπήρξε και στο Grand Prix, μόνο που τώρα υπήρχε και η… σκληρή στην εκκίνηση. Ο Norris πήγε στην ίδια επιλογή –δηλαδή τη μέση- ενώ ο Antonelli είχε μαλακή, ακριβώς όπως και στο Sprint.
Σκληρή επέλεξαν οι Verstappen και Ocon που εκκινούσαν από το pit lane, όπως και οι Tsunoda, Stroll και Alonso.
Μαζί με τον poleman, στη μέση πήγαν και οι Leclerc, Piastri, Russell, Albon, Hulkenberg και Colapinto. Τη μαλακή, εκτός του Antonelli, την επέλεξαν και οι Hadjar, Bortoleto, Gasly, Lawson, Hamilton, Sainz και Bearman.
Η εκκίνηση
Το ξεκίνημα ήταν καθαρό για την πρώτη πεντάδα, καθώς όλοι κράτησαν τις θέσεις τους. Πιο πίσω, όμως, ο Lawson προσπέρασε τον Russell. Ταυτόχρονα, υπήρχε συμβάν μεταξύ Hamilton και Sainz, το οποίο κόστισε στον Βρετανό θέσεις.
Αλλά όλα τα βλέμματα πήγαν στο ατύχημα του τοπικού ήρωα Bortoleto, ο οποίος χτύπησε με τον Stroll και κατέληξε στις μπαριέρες προκαλώντας κίτρινη σημαία και αμέσως μετά αυτοκίνητο ασφαλείας. Αλλά πριν ο Maylander βγει στην πίστα, ο απεγνωσμένος Hamilton επιτέθηκε στην Alpine του Colapinto και ένας λάθος υπολογισμός κόστισε στη Ferrari του την εμπρός αεροτομή. Εκμεταλλευόμενος το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Hamilton μπήκε για αλλαγή αεροτομής και αλλαγή σε σκληρή γόμα.
Επανεκκίνηση
Εκεί, ο Piastri «βούτηξε» στην εσωτερική του Antonelli, μπλόκαρε τους τροχούς του και χτύπησε το πλάι της W16. Αυτό είχε ως συνέπεια ο Ιταλός να πέσει στη Ferrari του Leclerc, προκαλώντας απώλεια… ελαστικού στο Μονεγάσκο, ο οποίος αμέσως εγκατέλειψε!
Λίγο πριν βγει Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, ο Verstappen έκανε διπλή προσπέραση αλλά μία επαφή προκάλεσε κλατάρισμα, για και αμέσως μπήκε να αλλάξει λάστιχα.
Η δεύτερη επανεκκίνηση του αγώνα είδε τον Norris να μένει μπροστά, παρά τη προσπάθεια του Piastri στη στροφή 1. Από εκεί και έπειτα, ο Βρετανό άρχισε σταδιακά να ανοίγει τη διαφορά.
Στον 13ο γύρο, ο Bearman έκανε εντυπωσιακή προσπέραση στον Lawson στη στροφή 1 και ανέβηκε 6ος. Την ίδια ώρα, ο Hamilton αισθανόταν το μονοθέσιό του πολύ ασταθές και μπήκε για δεύτερο pit stop μόλις στον γύρο 15, αλλάζοντας σε μέση γόμα.
Δύο γύρους μετά, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν 10 δευτερόλεπτα ποινής για τον Piastri, ο οποίος θεωρήθηκε απόλυτος υπεύθυνος για το συμβάν με Antonelli και Leclerc. Την ίδια ποινή δέχθηκε ο Tsunoda για χτύπημα στον Stroll λίγο μετά την επανεκκίνηση.
Ο ιπτάμενος Ολλανδός και… ποινών συνέχεια
Μετά από μόλις 18 γύρους, ο Verstappen είχε πια σκαρφαλώσει στην 9η θέση, μετά την προσπέραση στον Alonso. Και ως τον γύρο 21, ο Ολλανδός είχε ανέβει άλλες… τέσσερις θέσεις και έγραφε ταχύτερα περάσματα! Όλα αυτά με τη μέση γόμα που έβαλε στην περίοδο VSC.
Στον επόμενο γύρο, ο Antonelli άλλαξε τη μαλακή για μέση, όντας ο τελευταίος στην πίστα που είχε ακόμα το «γρήγορο» λάστιχο στο μονοθέσιό του από την εκκίνηση.
Οι ποινές συνεχίστηκαν από τους αγωνοδίκες, με τον Tsundoa να μην εκτίει τη δική του σωστά σε pit stop και να δέχεται έξτρα 10 δευτερόλεπτα και τον Hamilton να δέχεται 5 δευτερόλεπτα για το χτύπημα στον Colapinto.
Pit stop και μεικτές στρατηγικές
Ο Norris είχε μεγάλο προβάδισμα μπροστά και η διαφορά που δημιούργησε έκανε τη McLaren να τον καλέσει νωρίς για αλλαγή. Έτσι, στον γύρο 31 ο Βρετανός φόρεσε… πατημένη μαλακή.
Τρεις γύρους μετά, ο Hamilton μπήκε για… τρίτο pit stop εκτίοντας και την ποινή του. Αμέσως μετά, ο Russell μπήκε για αλλαγή σε μαλακή, ενώ ο Verstappen φόρεσε ξανά μέση για να πάει μέχρι το τέλος.
Ο Hulkenberg μπήκε για τη δική του αλλαγή σε μαλακή γόμα στον 38ο γύρο, όντας σε μία εκπληκτική 4η θέση. Ο Piastri μπήκε ακριβώς έναν γύρο μετά, εξέτισε την ποινή του και επίσης έβαλε soft λάστιχα. Όταν βγήκε, ήταν 8ος και αργότερα ενημερώθηκε, πως το σχέδιο ήταν το undercut στους Bearman και Russell.
Στον ίδιο γύρο, η… μιζέρια του Hamilton και της Ferrari ολοκληρώθηκε με την εγκατάλειψη του Βρετανού, η οποία σηματοδότησε το απόλυτο μηδέν για την ιταλική ομάδα.
Αργό pit stop είχε ο Bearman, ο οποίος βγήκε 11ος στην πίστα, αλλά γρήγορα προσπέρασε τον Alonso και μπήκε ξανά στη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Ο πρώτος από τους προπορευόμενους που ολοκλήρωσε τα δύο pit stop του ήταν ο Antonelli, ο οποίος έβαλε ξανά μέση γόμα για να πάει μέχρι το τέλος. Ο Russell ακολούθησε την ίδια στρατηγική στον ακριβώς επόμενο γύρο.
Η ώρα του πρωτοπόρου Norris ήρθε στον γύρο 50, με τη McLaren να κάνει τη λογική επιλογή της medium γόμας. Όμως, αυτή τη φορά ο Βρετανός είχε να κυνηγήσει τον… Verstappen που με την άψογη στρατηγική της Red Bull Racing ήταν πια στην πρωτοπορία!
Αμέσως μετά τον Norris, ο Piastri επίσης ολοκλήρωσε τα pit stop του και βγήκε 7ος στην πίστα, πίσω από τον Bearman. Μέχρι τον γύρο 57, ο Αυστραλός είχε σκαρφαλώσει στην 5η θέση με προσπεράσεις σε Bearman και Lawson. Λίγο αργότερα, ο οδηγός της Haas θα προσπερνούσε τη Racing Bull.
Η στρατηγική ανατροπή ήρθε από Red Bull στον 55ο γύρο, καθώς τράβηξε μέσα τον Verstappen για να του βάλει μαλακή γόμα και να τον βοηθήσει να επιτεθεί για τους υπόλοιπους 16 γύρους, αντί ο ίδιος να χρειαστεί να παίξει άμυνα με φθαρμένη μέση. Όπερ και εγένετο με τον παγκόσμιο πρωταθλητή να βγαίνει στην 4η θέση από το pit lane.
Το κυνήγι του Verstappen για το βάθρο
Με τον ρυθμό του με τη μαλακή να είναι καταιγιστικός, ο Verstappen προσπέρασε υποδειγματικά τον Russell στον 63ο γύρο και ανέβηκε στις θέσεις του βάθρου.
Αναπόφευκτα, ο παγκόσμιος πρωταθλητής έφτασε και τον Kimi Antonelli. Η πίεση ξεκίνησε από νωρίς, αλλά η πρώτη του ουσιαστική επίθεση στον Ιταλό ήρθε στον 70ο γύρο, αλλά ο νεαρός αμύνθηκε επαρκώς στη στροφή 1, όσο και στην 4. Παρόμοια ήταν η κατάσταση και στον τελευταίο γύρο, με τον Antonelli να κρατάει τη 2η θέση παλλικαρίσια!
Τερματισμός
Με αυτές τις μάχες πίσω του, ο Norris πήρε την καρό σημαία με περίσσεια άνεση, φτάνοντας στην 11η νίκη της καριέρας του και αυξάνοντας τη διαφορά του στην κορυφή.
Ο αντίπαλος και teammate του, Piastri τερμάτισε 5ος, ενώ ο Verstappen είδε τον Antonelli να τον αφήνει 3ο. Ο Russell συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα ως 4ος.
Ωστόσο, τα βλέμματα με τον τερματισμό έπεσαν στους Bearman, Lawson, Hadjar, Hulkenberg και Gasly οι οποίοι εντυπωσίασαν, συμπληρώνοντας τη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Αναλυτικά, τα αποτελέσματα του Grand Prix στο Σάο Πάολο:
