GP Λας Βέγκας: Norris και Piastri αποκλείστηκαν!

×

Γιώργος Ανανίδας

«Άκυρες» θεωρούνται οι θέσεις 2 και 4 που κατέκτησαν οι Lando Norris και Oscar Piastri, αντίστοιχα, στον αγώνα στη Νεβάδα, καθώς εντοπίστηκε τεχνική παρατυπία στα μονοθέσιά τους.

Lando Norris

Ο λόγος του αποκλεισμού των δύο διεκδικητών του παγκόσμιου τίτλου δεν είναι άλλος από το ότι το πίσω μέρος του skid block των μονοθεσίων τους είχε πάχος μικρότερο των 9 χιλιοστών που ορίζουν οι τεχνικοί κανονισμοί της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας.

Το θέμα έφτασε στους αγωνοδίκες που έλεγξαν ενδελεχώς τις MCL39 και απέκλεισαν τους Norris και Piastri, με αποτέλεσμα τον μηδενισμό τους.

Συνεπώς, ο Max Verstappen φεύγει από το Λας Βέγκας με το μέγιστο των βαθμών, βλέποντας τους δύο αντιπάλους του να φεύγουν με το… απόλυτο τίποτα. Που σημαίνει ότι πηγαίνοντας στο Κατάρ, είναι πλέον ισόβαθμος με τον Oscar Piastri στους 366 βαθμούς, ενώ είναι μόλις 24 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο, Lando Norris.

Η αιτιολογία της FIA

Η απόφαση των αγωνοδικών βασίστηκε αποκλειστικά και αμετάκλητα στο εύρημα ότι τα skid block (οι σανίδες από τιτάνιο που ορίζουν το κατώτατο σημείο αναφοράς του δαπέδου) των δύο μονοθεσίων της McLaren δεν πληρούσαν τις τεχνικές προδιαγραφές.

Σύμφωνα με το έγγραφο της FIA, οι μετρήσεις έδειξαν πως το πάχος τους βρισκόταν κάτω από το ελάχιστο επιτρεπτό όριο των 9 χιλιοστών, όπως ορίζεται στο Άρθρο 3.5.9 των Τεχνικών Κανονισμών.

Κατά τον επανέλεγχο που διεξήχθη -παρουσία των αγωνοδικών και τριών εκπροσώπων της ομάδας- η παρατυπία επιβεβαιώθηκε και μάλιστα η τιμή ήταν «ακόμη χαμηλότερη» από αυτή που έδειξαν οι αρχικές μετρήσεις του Τεχνικού Εκπροσώπου.

Αυτό αποτέλεσε τον καθοριστικό παράγοντα που οδήγησε στην άμεση εφαρμογή της διαδικασίας αποκλεισμού, καθώς τέτοιου είδους παραβάσεις θεωρούνται αντικειμενικές και μη επιδεχόμενες ερμηνείας.

Η McLaren υποστήριξε ότι υπήρχαν ελαφρυντικές συνθήκες, κάνοντας λόγο για αναπάντεχο και έντονο porpoising, περιορισμένο χρόνο δοκιμών λόγω καιρικών συνθηκών την πρώτη ημέρα και μικρές περιόδους ελεύθερων δοκιμών. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες απέρριψαν αυτά τα επιχειρήματα, κρίνοντας ότι ανεξάρτητα από τις συνθήκες, η μη συμμόρφωση των skid blocks με τους κανονισμούς δεν επιδέχεται εξαίρεση.

Παρά το αυστηρό πλαίσιο, η FIA αναγνώρισε ρητά ότι η παράβαση ήταν ακούσια, τονίζοντας ότι δεν υπήρξε «καμία εσκεμμένη προσπάθεια παράκαμψης των κανονισμών». Η παραδοχή αυτή δεν αλλάζει το αποτέλεσμα, αλλά επισημαίνει πως η υπόθεση δεν σχετιζόταν με πρόθεση ή δόλο, παρά με τις εξαιρετικά λεπτές ισορροπίες στη ρύθμιση του μονοθεσίου.

View this post on Instagram

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEO