GP Λας Βέγκας: Κυρίαρχος poleman ο Norris στις γεμάτες βροχή κατατακτήριες δοκιμές

×

Μαρία Ανδρεάδη

Απόλυτος poleman στο Λας Βέγκας ο Lando Norris, σε μία από τις πιο εντυπωσιακές περιόδους κατατακτήριων δοκιμών της σεζόν, με τη βροχή να ανακατεύει την «τράπουλα» και τον Oscar Piastri να περιορίζεται στην 5η θέση.


Lando Norris

Το Q1 ξεκίνησε με έντονη βροχόπτωση που κατέστησε απαραίτητη τη χρήση των βρόχινων ελαστικών. Όσοι επέλεξαν να ξεκινήσουν τις προσπάθειές τους με τα ενδιάμεσα σετ, γρήγορα άλλαξαν γνώμη, καθώς η ολισθηρότητα ήταν αυξημένη κι ο κίνδυνος εξίσου.

Οι κορυφαίοι άργησαν να ξεκινήσουν τις δικές τους γρήγορες προσπάθειες, με τον κίνδυνο μίας πρόωρης λήξης της διαδικασίας να είναι εμφανής. Ιδιαίτερα για τους Oscar Piastri και Max Verstappen, οι συνθήκες ήταν ασφυκτικές, καθώς δεν είχαν καν σημειώσει χρόνο μέχρι και 5 λεπτά πριν την ολοκλήρωση του πρώτου μέρους.

Οι χρόνοι των υπολοίπων σίγουρα δεν ήταν αντιπροσωπευτικοί, αφού όλα φαίνονταν ότι θα κριθούν από το ποιος θα μπορέσει να επιβιώσει. Η αγωνιστική γραμμή ξεκίνησε σταδιακά να στεγνώνει, με τους Norris και Verstappen να μάχονται σώμα με σώμα για την κορυφή.

Από την άλλη, οι δύο Ferrari κυριολεκτικά πάλευαν για να προκριθούν στη συνέχεια, την ώρα που ο Lewis Hamilton βρισκόταν στην τελευταία θέση και ο Kimi Antonelli με τη Mercedes στη 17η.

Λίγα δευτερόλεπτα πριν ολοκληρωθεί το πρώτο μέρος, ο Oliver Bearman χτύπησε «ακυβέρνητος» την μπροστινή αεροτομή του στις μπαριέρες, ενώ ο Alex Albon είχε ένα γλίστρημα που επίσης τον οδήγησε στον τοίχο, σπάζοντας την μπροστινή του ανάρτηση αλλά επιστρέφοντας στο γκαράζ της Williams.

Απογοήτευση στο γκαράζ της Ferrari για την «πανωλεθρία» του Hamilton, που παραδέχθηκε απογοητευμένος ότι δεν μπορούσε να φέρει τα ελαστικά του στο σωστό παράθυρο λειτουργίας.

Έτσι, στο τέλος του Q1 αποκλείστηκαν οι Albon, Antonelli, Bortoleto, Tsunoda και Hamilton.

Στην έναρξη του Q2, η βροχή φαινόταν να είχε κοπάσει, όμως τα βρόχινα ελαστικά ήταν ακόμη απαραίτητα. Οι πρώτοι γρήγοροι γύροι έφεραν τον Verstappen στην κορυφή, ενώ το οδόστρωμα είχε ξεκινήσει να στεγνώνει σταδιακά.

Η κατάσταση στην πίστα βελτιωνόταν και κάπως έτσι περιορίστηκαν τα απρόοπτα, με τους εναπομείναντες των κορυφαίων ομάδων να προκρίνονται άνετα στη δεκάδα. Ο

Russell ήταν εκείνος που πέτυχε το ταχύτερο πέρασμα στο δεύτερο μέρος, me 1:50.935.

Στο τέλος του Q2 αποκλείστηκαν οι Hulkenberg, Stroll, Ocon, Bearman, Colapinto. Εντυπωσιακός ο Pierre Gasly που προκρίθηκε την ύστατη στιγμή στο τελευταίο κομμάτι της διαδικασίας, παρά τις αντίξοες συνθήκες.

Το Q3 ξεκίνησε με τα ενδιάμεσα ελαστικά να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο, τόσο από άποψη ρίσκου όσο και καλύτερων χρόνων. Οι δύο McLaren έδειχναν να «κονταροχτυπιούνται» στο όριο, χωρίς όμως να έχει βγει από το παιχνίδι ο Verstappen.

Δύο λεπτά πριν την καρό σημαία, ο Norris «έριξε» τον χρόνο που είχε θέσει ο Piastri κατά σχεδόν μισό δευτερόλεπτο, όντας καταιγιστικός στους δύο πρώτους τομείς της πίστας.

Ο Verstappen μπορεί να πέτυχε προς ώρας το ταχύτερο πέρασμα, όμως ο Norris κατάφερε την ύστατη στιγμή να πάρει την pole, παρά τα λάθη που έκανε στο τελευταίο κομμάτι της διαδρομής. Ο Piastri, δυστυχώς, δεν είχε απάντηση κι έτσι ο Αυστραλός περιορίστηκε στην 5η θέση, με τους Russell και Sainz μπροστά του. Εντυπωσιακός και ο ρυθμός του Μαδριλένου.

Η κορυφαία δεκάδα διαμορφώθηκε ως εξής: Norris, Verstappen, Sainz, Russell, Piastri, Lawson, Alonso, Hadjar, Leclerc, Gasly.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEO